Czy to prawda, że nie każdy może obecnie kupić telefon na kartę?

Czy to prawda, że nie każdy może obecnie kupić telefon na kartę?

Telefon na kartę może kupić każdy, jednakże przy zakupie należy podać swoje dane osobowe, natomiast w zakresie posiadanych numerów należy dokonać ich rejestracji. Od dnia 25 lipca 2016 r. obowiązują przepisy ustawy o działania antyterrorystycznych, zmieniające zasady świadczenia m.in. przedpłaconych usług telefonicznych, czyli usług telefonów na kartę (tzw. karty prepaid). Na podstawie wprowadzonych przepisów, każdy nowy abonent zobowiązany jest do podania dostawcy usług telefonicznych danych osobowych tj. imię i nazwisko, numer PESEL albo nazwę, serię i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość (w przypadku cudzoziemca spoza państw Unii Europejskiej – numer paszportu lub karty pobytu). Usługi świadczone na rzecz firm wymagają podania numeru REGON lub NIP lub numeru w Krajowym Rejestrze Sądowym albo ewidencji działalności gospodarczej.

Dane te należy podać przy zawieraniu umowy w formie pisemnej lub elektronicznej. Dostawca może rozpocząć świadczenie usług telekomunikacyjnych nie wcześniej niż po potwierdzeniu zgodności podanych przez abonenta danych z danymi zawartymi w dokumencie potwierdzającym tożsamość abonenta (lub zawartymi we właściwym rejestrze).

Co więcej, do dnia 1 lutego 2017 r. abonenci usług przedpłaconych, którzy korzystali z telefonów na kartę przed dniem wejścia w życie ustawy, zobowiązani są do zarejestrowania karty i potwierdzenia danych osobowych. Jeśli karta nie zostanie zarejestrowana (do 1.02.2017 r.), dostawca zobowiązany jest do zaprzestania świadczenia usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *